You are here
Home > Fashion > מדריך קניות: אתר הקניות הבריטי ASOS

מדריך קניות: אתר הקניות הבריטי ASOS

טוב, הרגע הזה היה חייב להגיע. אחרי למעלה מ20 הזמנות בתוך פחות משנה, הייתי חייבת להקדיש רשומה אחת מלאה לאתר הרכישות האהוב עליי (אם לא כוללים את eBay).
המדריך הנ"ל יתן סקירה מלאה אודות האתר, כך שגם מי שמעולם לא רכשה מימיה באתר (או בכלל) אמורה לדעת אחרי קריאה במדריך איך להתמצא בו. מי שיותר מבינה – מוזמנת בכל זאת לקרוא ברפרוף כיוון שבתוך המדריך הכנסתי גם כמה טיפים לגבי רכישות יעילות ושוות יותר.

auto_98c3f891-6b22-4aa2-94e3-df0a34e3ec11Outfit-bright-colour-banner

לפני הכל: מה זה ASOS בכלל?

אסוס היא קמעונאית אופנה עולמית המציעה למעלה מ50 אלף מוצרים ממותגים משלה הכוללים אופנת נשים, גברים, הנעלה, אביזרים, תכשיטים וטיפוח. החברה, תתפלאו לשמוע קיימת כבר 11 שנה [!!], במהלכן השיקה מגזין אופנה משלה, אפליקציות שונות למכשירי אפל, עמוד הMarketPlace (שבו לקוחות יכולים לרכוש/למכור אחד לשני בגדים משלהם) ועוד. אחד מהיתרונות הבולטים באתר הוא אפשרות משלוח חינם לכל מקום בעולם, כך שבעצם מה שאת משלמת עליו הוא הפריט/ים שבחרת בלבד ולא דולר אחד נוסף. עם כל הטוב הזה מה הפלא שיש באתר 3.7 מיליון לקוחות פעילים מ160 מדינות?

 אוקיי, נשמע מעניין. איך מתחילים?

יש יותר מגורם אחד שהתוצאה שלו הוא שיטוט אינסופי באתר המופלא הזה: צורך אמיתי ומוצדק לרכישה של פריט מסוים, צורך מופשט של קנייה של משהו חדש או סתם שעמום. האתר הזה, בעיקר למי שלא הכי מנוסה בו, יכול להיות טיים-קונסיומינג מטורף. אני פעם מצאתי את עצמי ערה עד השעות הקטנות של הלילה/בוקר כשאני בוחנת מאות (אם לא אלפי) פריטים, שלעולם לא אוכל לשלם עבורם.
אם הזמן שלכן יקר לכן במידה כזו או אחרת תתחילו את השיטוט באתר מתוך הבנה של מה אתן מחפשות, מה אתן רוצות לקנות ו/או מה חסר לכן. אם לא תהיו מכוונות אתן תוכלו לאבד לטובת האתר הזה שעות יקרות שכן הוא מציע כמות אדירה של פריטים. וכן: התשובה לשאלת "מה אני רוצה/צריכה" יכולה להיות גם פריטים במחירי מציאה, אבל אם כך אל תבזבזו את זמנכן בשיטוט באתר והכנסו ישר לעמוד הסיילים. האתר מסודר כך שההתמצאות בו תהיה קלה ביותר: כל סוג של פריט משוייך לקטגוריה משלו כך שתוכלו לבחון רק אותו (למשל, רק מכנסיים קצרים או רק מוצרי איפור) וישנן גם קטגוריות לפריטים בסייל (שימו לב שלעיתים קרובות מדובר בסיילים של עד 70% הנחה), סגנונות, טרנדים ועוד.

Women
צילום מסך מתוך האתר ASOS.COM

יש כזה מבחר גדול שאני נאבדת ומתייאשת. מה לעשות?

בדיוק בשביל נשים כמוך, שאין להן סבלנות לשבת ולעבור על מאות פריטים המציאו את אפשרויות "עידון תוצאות" ("Refine By"). יש כמות גדולה של אפשרויות עידון, חלקן מופיעות תמיד וחלקן משתנות בהתאם לקטגוריה שבה אתן נמצאות. למשל, אם אתן נמצאות בקטגוריית החצאיות, אחת מאפשרויות העידון יהיו אורכי החצאית (מקסי או מיני או מידי וכו') כך תוכלו לבחור רק את מה שמתאים לכן ואילו שאר הפרטים "יעלמו" מרשימת הפריטים. (כדי לחזור למצב המקורי, בו כל הפריטים באותה קטגוריה הוצגו לפניכן, יש לבחור את אפשרות ה"Clear")

Refine By
צילום מסך מתוך האתר ASOS.COM

 ישנן קטגוריות עידון ששווה תמיד להשתמש בהן?

כמובן שאין פה שחור ולבן אבל לי אישית יש כמה המלצות:

1. בעת החיפוש הגדירי את טווח המחירים מהמחיר הנמוך ביותר עד לסכום של 75$ (שזה בערך 40 פאונד, משתנה בהתאם לשערי המטבעות). הזמנה מעל 75$ משמעותה סיכון לתשלום מיסי מכס מה שייקר את ההזמנה. כיוון שהמשלוח חינם עדיף לך לחלק את הפריטים שברצונך לרכוש לכמה הזמנות ששוויה של כל אחת מהן הוא 75$ ובכך לוודא שלא תצטרכי להוסיף תשלום נוסף על מה שכבר שילמת באתר. יתרון נוסף לפעולה זו הוא בכך שאת תמנעי מעצמך להתאהב לחלוטין בפריט יקר להחריד (יש גם כאלו באתר) ולהתבאס מיד לאחר מכן שבחיים לא תוכלי להרשות לעצמך אותו.
2. הגבילי את תוצאות החיפוש לפריטים הקיימים במידותייך בלבד. זה טוב ויפה שאת מאוהבת בשמלה שראית בעמוד התוצאות הראשי, אבל אף אחד לא מבטיח לך שכשתכנסי לעמוד המפרט אודות השמלה תמצאי אפשרות רכישה שלה במידה שלך.
3. אם יש לך מגבלות מסויימות מבחינת לבוש, למשל: לא לובשת עור או לובשת רק חולצות ארוכות.
4. אם את לובשת מידה 46 ומעלה תוכלי לעדן את התוצאות לפי הליינים המיוחדים של אסוס Materniny או Curve.
5. אם את נמוכה יחסית, כלומר: נוהגת לקצר את כל המכנסיים שאת קונה אצל תופרת או שחצאיות שאמורות להיות מיני מגיעות לך עד הברך, מומלץ לך לרכוש בליין Petite שהוא ליין המקביל לליין הרגיל של אסוס (דגמים חופפים פחות או יותר) אך מותאם למידות קטנות.

 איך אני יודעת איזו מידה להזמין בלי למדוד? ואם כבר גיליתי את המידה שלי, איך אני אדע אם הבגד יראה עליי טוב?

זוהי נקודה רגישה לרוב הנשים שמפחדות או מהססות לעשות הזמנות אונליין. מזה שנים מלמדים אותנו שכדאי לקנות משהו – מבגד ועד לחמנייה – צריך לחוש, לנסות, למדוד או לבדוק, אז מה הפלא שהזמנות אונליין נראות עבורנו כמו קניית חתול בשק? באסוס כבר הבינו את המוח הנשי ועשו פחות או יותר הכל כדי להקל עלייך ולהפיג את כל החששות שלך.

על מנת לגלות מהי המידה הנכונה והמתאימה לך ביותר אסוס הרכיבו טבלאות מידות מותאמות ופשוטות שמסבירות בדיוק איך להמיר בין המידות הבריטיות למידות האירופאיות (אלו שאנחנו מכירות ומוצאות ברוב החנויות בארץ), האמריקאיות ואפילו האוסטרליות.
שימו לב שגם אם גיליתן שאתן לובשות מידה מסוימת, זה לא אומר שלא תרצו לקנות מידה אחת קטנה או גדולה יותר – הכל בהתאם לפריט עצמו, בדיוק כמו בחנות רגילה. בדיוק בשביל ההתלבטויות האלה אסוס מעלים לכל פריט ופריט גלרית תמונות גדולה שמראה איך הפריט נראה מכל הצדדים ואיך הוא מונח על הדוגמנית. אם למשל אתן רוצות לקנות ג'ינס שאחוז הלייקרה שבבד שלו גבוה יחסית (את הפרטים האלה אפשר לקרוא מתחת לכותרת "About me", בתוך המסגרת), יתכן שתרצו לשקול לקנות אותו כשהוא קטן בחצי מידה או מידה שלמה מהמידה שלכן, כיוון שיש סיכוי שהוא יתרחב ככל שתרבו ללכת איתו (שוב, בדומה לאותה החלטה שאתן עושות כשאתן קונות ג'ינס בחנות רגילה). או לחילופין אם אתן אוהבות שהטישירטס שלכן רופפות על סף האוברסייזד יכול להיות שתרצו לשקול להזמין מידה גדולה יותר.
עוד אפשרות חביבה ומהנה שאסוס מציעים ללקוחותיהם היא הצפייה בוידאו ("View Catwalk" מתחת לתמונה הראשית בעמוד הפריט). אמנם רובנו לא דוגמניות ובמידות של כאלו אבל לא פעם תוכלו לפסול פריטים שכל על המסלול מתגלים כלא מחמיאים, בעלי אורך בעייתי (לשני הכיוונים!), בעלי מחשוף בעייתי (אותו כנ"ל) וכולי.
ואם אחרי כל זה את עדיין מהססת לגבי מידה כזו או אחרת – אני ממליצה לבחור מידה הגדולה יותר ובמקרה הגרוע ביותר לעשות התאמות קלות (תפירה, חגורה או שלל אפשרויות יצירתיות אחרות).

 מה אם אני מזמינה משהו ומתחרטת?

עוד אחד מהיתרונות המופלאים של אסוס הוא אפשרות ההחזרה שלו שמבטיחה זיכוי מלא ללא שאלות. הזמנת שמלה אבל הצבע התברר כלא מחמיא? המכנסיים שהזמנת מבליטים את העובדה שאת לא מתמידה עם הדיאטה? הבנת שהנעליים שקנית בהתקף קניות פשוט לא את? פשוט שלחי את הפריט בחזרה (במצב חדש, כולל כל התגיות מחוברות) וקבלי את כספך בחזרה (לא כולל דמי המשלוח מהארץ בחזרה לאנגליה, שהם עלייך אבל לרוב מדובר במשהו כמו 10-20 שקלים בלבד).
אני אישית מעולם לא החזרתי משהו בחזרה לאסוס (תמיד יש אחות/ אימא/ חברה להעביר לה את הגודיז) אבל אני תמיד שומרת לי את האופציה פתוחה: בכל פעם שאני מקבלת חבילה מאסוס אני שומרת את האריזה שבתוכה הוא הגיע ואת כל הספחים שמגיעים בתוך האריזה למשך שבועיים. במידה והחלטתי להחזיר את הפריט – אני מכניסה אותו בחזרה לאריזה המקורית ביחד עם הספח שצורף גם הוא באריזה המקורית (ובו אני מסמנת למה אני מחזירה את הבגד), סוגרת עם מסקנטייפ חזק, מדביקה את המדבקות שהגיעו בתוך האריזה עם הכתובת של אסוס באנגליה ושולחת בחזרה.
השאיפה היא, כמובן, שלא להחזיר פריטים שקנית – אבל תמיד טוב לדעת שיש אלטרנטיבות במקרה ועשית טעות קריטית ומפחדת במיוחד.

 מה ההבדל בין סל קניות ("Bag") לרשימת הפריטים השמורים ("Saved Items")?

במסגרת המזימה החשאית של אסוס לזלול לך את כל הכסף מחשבון הבנק מבלי שתשימי לב, אסוס נותנת לך את האפשרות ליצור לעצמך שתי רשימות של קניות: אמיתית (סל קניות / Bag) ופיקטיבית (פריטים שמורים / Saved Items).
כל פריט שתכניסי לסל הקניות שמור לך למשך כשעה ובתוך אותו פרק זמן תוכלי לחזור ולקנות אותו מבלי לחשוש שהמלאי יגמר – חלילה. פריטים הנמצאים בסל הקניות שלכן שווים ערך לפריטים שביקשתן מהמוכרת בחנות לשמור מאחורי הדלפק לשעה. בתום אותה שעה, כל הפריטים שלא הזמנת מסל הקניות יועברו לרשימת הפריטים השמורים.
רשימת הפריטים השמורים היא רשימת הוויש-ליסט שלך – בה את יכולה לשמור את כל הדברים שהיית רוצה לקנות אבל בתכלס את לא באמת צריכה אותם או שאת עדיין מתלבטת לגביהם או כאלה שסתם נעים לך להסתכל עליהם אבל לעולם לא תוכלי להרשות לעצמך לקנות אותם. הרשימה הזאת נוחה במיוחד כדי לעקוב אחר פריטים שאהבתן שנמכרים בתחילת עונה במחיר גבוה ובחלוף הזמן הולכים ומוזלים. כל הפריטים ברשימה מתעדכנים בהתאם למלאי והמחיר הנוכחי בצורה כזאת שכל פעם שהמחיר מתייקר/ מוזל אתם רואים את זה בברור אדום/ירוק (בהתאמה) על גבי לבן. חשוב לזכור שפריטים שנמצאים ברשימת הפריטים השמורים שלכם הם שווי ערך לפריטים שהשארתן על הקולב בחנות במחשבה אולי לחזור ולקנות אותם ביום אחר – יכול להיות שתחזרו ותמצאו אותם בדיוק איפה שהשארתם אותם, אבל גם יכול להיות שתתאכזבו לגלות שדווקא המלאי של המידה שלכן נגמר…

האם יש דרך להוזיל את מחיר הקנייה שלי?

כן, בהחלט! תחילה, השתדלי להזמין בכל פעם מעל ל15 פאונד (כדי לחסוך את דמי המשלוח) אבל מתחת ל75$ (כדי שלא לשלם מכס ומע"מ). שנית, הירשמי לניוזלטר של האתר כדי לקבל ישירות למייל עדכונים בנוגע לסיילים מיוחדים וקודי הנחה שיכולים להוריד את המחיר ב10-20 אחוזים. ושלישית, מאחר שאסוס התאימה את האתר שלה לכל מדינה מבחינת מטבע ושפה, לעיתים יש הבדלים משמעותיים בין אתר לאתר, בגלל המרות מטבע או מסיבות אחרות. אחרי שנסגרת על רשימת הפריטים שאת מעוניינת לקנות, בדקי באתר Codesium (לינק לאתר) מאיזה אתר של אסוס הכי משתלם לך להזמין (אני מצאתי עד כה שהאתר הספרדי הוא הזול מבין כולם) ורכשי דרכו את המוצרים. שימי לב שאי אפשר להזמין משלוח אחד מכמה מדינות ולכן נסי ליצור את החבילה הכי משתלמת בטוטאל.

Festival-Outfits-Banner

 שאלות נפוצות והבהרות נוספות [עודכן לאחרונה בתאריך 15/05/14]

1. האם המשלוח לארץ הוא באמת חינם אין כסף? כן, כן ושוב – כן! המחיר שאתן רואות הוא המחיר המלא עליו תשלמו ללא תוספות בדמי משלוח. עדכון נכון למאי 2014: המשלוח הבינלאומי הינו חינם רק למזמינות פרטים בעלות כוללת של מעל 15 פאונד. מתחת לזה תאלצו להוסיף 3 פאונד לעלות הפריטים.

2. זה משנה אם אני משלמת בדולרים, בפאונד או ביורו? באופן מפתיע – כן. אם תחשבו בהתאם להמרת המטבע הנוכחי את מחיר אותו פריט במטבעות שונים, תגלו שיש סטיות בין המחירים. הסיבה לכך כנראה נעוצה בכך שאסוס "לוקחת על עצמה" את שער ההמרה בין פאונד לכל מטבע אחר ומכניסה את העמלה הזאת לתוך המחיר. כך שלא משנה אם החשבון שלכם הוא חשבון של שקלים או דולרים או שאתם בכלל משתמשים בפייפאל, תמיד תעדיפו לשלם את המחיר בפאונד.

3. אם סכום הדברים שאני רוצה לקנות עולה על 75$ ואני לא רוצה להסתכן בתשלום דמי מכס ושאר מיסים, מה אני יכולה לעשות? לחלק את המשלוח לכמה משלוחים קטנים יותר שהסכום של כל אחד מהם לא עולה על 75$. מכיוון שאת לא משלמת על דמי משלוח אין סיבה שלא תפצלי את החבילות כדי לחסוך לעצמך את תשלומי המכס. בתקנון של אסוס הם מצהירים שהם משאירים לעצמם את הבחירה אם לאחד בין חבילות שהוזמנו בנפרד ויש להן את אותו היעד, אבל מעולם לא יצא לי להתנסות או לשמוע על מקרה שזה באמת קרה. אני כבר הזמנתי בעבר 4 חבילות בהפרש של דקות ספורות בין חבילה לחבילה וקיבלתי את כולן בדיוק כמו שהזמנתי, ב4 חבילות נפרדות.

4. המחירים של הפריטים הם המחירים הסופיים של הפריטים? לא, ותודה לאל שכך. באסוס יש דבר כזה 20% הנחה על פריטים שנמצאים גם ככה בהנחה של 70% והכל עניין של תזמון נכון ויד על הדופק. דאגו להיכנס לרשימת התפוצה של האתר, עשו לייק בעמוד הפייסבוק ודאגו להיות בחברת חברות מכורות שידאגו לספר לכן מתי הסיילים המטורפים מתחילים, האם יש קופונים מיוחדים להנחות חד-פעמיות וכולי.

5. עשיתי הזמנה ואני כבר מתה לקבל את הפריט. מתי הוא יגיע כבר? אסוס מבטיחים לשלוח את הפריטים שלך לכיוונך תוך 6 ימי עבודה ומבטיחים גם לשלוח לך מייל ברגע שהחבילה עזבה את המפעל (לפעמים תקבלי את המייל עוד באותו היום שבו ביצעת את ההזמנה). אם את חוששת שהחבילה שלך אבדה בדרך מסיבה כזו או אחרת את יכולה לנסות לאתר אותה דרך אופציית איתור החבילות (Order Tracking) של אסוס או לפנות ישירות לשירות הלקוחות של האתר.

6. התאהבתי בשמלה אבל אני לא יודעת אם שווה לי להזמין אותה עכשיו או לחכות שהמחיר ירד. מה את אומרת? זאת בהחלט שאלה קשה והתשובה שלי היא הדרך שבה אני בוחרת ללכת בה, והיא כמובן לא נכונה באופן אבסולטי לכל אחת, אבל אני רוצה להאמין שיש בה היגיון. אם ראית פריט שאהבת במחיר שאהבת קצת פחות, לכי עם קו המחשבה הבא: האם זה פריט שמתאים לעונה הזו או לעונה הבאה? אם זה משהו שישמש אותך רק בעוד כמה חודשים – את יכולה לדחות את הרכישה שכן מי יודע אם עד אז בכלל תאהבי את הפריט עדיין באותה מידה שאת אוהבת אותה עכשיו. האם מדובר בפריט יומיומי שאת תלבשי פעמים רבות או פריט שתלבשי (אם בכלל) פעם אחת לאירוע? אם מדובר בפריט יומיומי, אני אומרת לרכוש עכשיו, אפילו אם יש סיכוי שהמחיר ירד (כשהמחיר יורד הפריטים אוזלים במהירות ואף אחד לא מבטיח לך שתזכי להנות מההנחה הזאת). האם מדובר בפריט קלאסי או פריט שהוא פשוט מתאים לטרנד עכשווי? אם מדובר בפריט קלאסי – תרשי לעצמך, אם מדובר בפריט טרנדי – חכי עד שהמחיר ירד. והכי חשוב: אם החלטת לחכות ופספסת – תמיד זכרי שכנראה זה פשוט בגלל שלא נועדת להתאחד עם אותו פריט מדובר ואין שום קשר להססנות שלך. בעצם, חסכת לעצמך כסף ועכשיו אפשר לחפש את הפריט הבא שאפשר להתלבט לגביהם!

7. האם אסוס שולחים את החבילות שלהם בדואר שליחים או בדואר רשום? למען האמת, התשובה היא לא. אסוס משתמשים בשירות דואר רגיל, כך שאפשר לצפות להגעת החבילה תוך שבועיים עד שלושה שבועות. כאשר החבילה תגיע לסניף הדואר המקומי והקרוב ביותר לביתך, תקבלו על כך הודעה ותאלצו להגיע לסניף כדי לאסוף אותה.

8. קיבלתי במשלוח מאסוס פריט שלא אהבתי ואני רוצה לשלוח אותו בחזרה. איך עושים את זה? אם קיבלת במשלוח אלייך פריט שלא אהבת מסיבה כלשהיא (המידה לא התאימה, חשבת שהוא יראה אחרת במציאות, התחרטת וכו'), את בהחלט יכולה להחזיר את הפריט ולקבל את כספך בחזרה. מה שאת צריכה לעשות זה לעטוף את הפריט שאת רוצה להחזיר (אפשר אפילו בתוך האריזה שבתוכה הוא נשלח!), לסמן בספח שקיבלת בתוך החבילה את הסיבה שבגללה את רוצה להחזיר את הפריט, להדביק את המדבקה עם הכתובת של אסוס, ולשלוח בחזרה בדואר. כל הסיפור יעלה לך בין 10-20 שקלים, תלוי במשקל החבילה.

Pretty-Sweet-Banner

אהבת? למדת? שתפי חברותייך!
יש לך שאלות נוספות? 
אשמח אם תכתבי לי אותן כתגובה לפוסט הזה, בהודעה אישית למייל שלי (מופיע בעמוד "אודות" בסרגל הראשי של הבלוג) או בעמוד הפייסבוק של הבלוג ואני מבטיחה לתת את המענה הכי מקיף שאני יכולה לספק.

באפשרותכן להרשם לעדכונים אודות פוסטים חדשים בבלוג באמצעות עדכונים במייל או דרך Bloglovin. המשיכו לעקוב אחר הבלוג גם בפייסבוק לעוד המון פרסומים ראשונים, השראות, הפקות, תמונות ועוד;

8 thoughts on “מדריך קניות: אתר הקניות הבריטי ASOS

    1. היי, גל!
      בהחלט, עמלת השחרור מהמכס היא לרוב בין 10-50 ש"ח.
      הסכום הזה מתווסף כמובן גם למע"מ שתצטרכי להוסיף (17% משווי הקנייה).

  1. היי,
    אני מעוניינת לקנות נעלי אדידס באסוס ויש קצת בלבול עם המידות , הנעלי אדידס שקניתי בארץ הן מידה 6 -US
    ואני מידה 38.5 ובאסוס אני רואה שמידה 6 זה 37 ומשהו , ידוע לך על מה להסתמך על הנעל שלי או על האתר שאומר שאני צריכה להזמין מידה 7?

    1. היי, פשוט תמדוד/תמדדי בחנות כלשהי נעל של אדידס דומה, תסתכלי על הלשונית ותראי בדיוק את המידה שעלייך להזמין. עבד לי.

  2. היי מה קורה אני מחדרה ומתה להזמין כמה בגדים מהאתר הזה אסוס איך לא טובה באנגלית כל כך רק בסיסי אבל אוכל להבתדר עים עזרה השאלה שלי אים אני צריכה לתת את הכתובת שלי או של הדואר שאני רוצה שהמשלוח יגיע לשם כי הבנתי שהם לא עובדים עים הדואר אנא תחזרי עליי תודה מראש

    1. היי דנה, אסוס הבריטי אכן לא עובד עם הדואר אלא עם חברת השילוח EPOST.
      בעת ההזמנה, את צריכה להכניס את הכתובת של הבית שלך בלבד.
      כשהחבילה תגיע תקבלי מייל וSMS ותתבקשי לבחור מאיזו עמדת איסוף באזור שלך את רוצה לאסוף את החבילה (בד"כ זה קיוסק או משהו בסגנון).

כתיבת תגובה

Top