You are here
Home > Fashion > שבוע האופנה "גינדי תל-אביב" 2012 – היום השני

שבוע האופנה "גינדי תל-אביב" 2012 – היום השני

[התפרסם לראשונה בתאריך 19/12/2012]

עוד יום משבוע האופנה הגיע לסיומו והגיע הזמן לקצת סיכומים. מבטיחה שלא אשתפך יותר מידי (כמו בכתבה הקודמת מאירועי אתמול) מתוך תקווה שהתמונות יצליחו להעביר את מה שחשוב.

דורית בר אור

"אופנה תל אביבית זו אופנה ישראלית שכרגע לצערי אין לה שום מאפיינים בולטים שאני יכולה להצביע עליהם", מספרת דורית בר-אור בטרם תצוגת האופנה שלה, שפתחה את היום השני של התצוגות במסגרת שבוע האופנה. בהמשכיות מושלמת לאמירה הזו, הקולקציה שהעלתה המעצבת הוכיחה כי היא עדיין לא סיגלה לעצמה בקריירת העיצוב שלה כתב יד מאפיין. אם בשנה שעברה העלתה דודו קולקציה שלמה שכולו גלביות שחורות מעוטרות בזהב, הרי שעכשיו הוצגה בפנינו קולקציה לא מגובשת בשום בחינה שהיא – רעיונית ועיצובית. אחרי שכל זה נאמר, אני יכולה להודות שישנם כמה פריטים מוצלחים שהייתי שולפת מהתצוגה ישר לתוך ארון הבגדים שלי, כמו עליונית הקשקשים הצבעוניים, פריטים מונוכרומטיים באדום וירוק ואפילו הגלביות הורודות המגניבות.

Dodo gindi tel aviv 1 - Shir Wrobel
מתוך הקולקציה של דורית (דודו) בר-אור בשבוע האופנה (צילום: שיר וורובל)
Dodo gindi tel aviv 2 - Shir Wrobel
מתוך הקולקציה של דורית (דודו) בר-אור בשבוע האופנה (צילום: שיר וורובל)

 

דורין פרנקפורט

לדורין פרנקפורט ותק רב שנים והיסטוריה עשירה בתעשיית האופנה הישראלית. ככזו, הייתי מצפה ממנה לקולקציה קוהרנטית יותר מבחינה רעיונית ולבחירות עיצוביות מעט נועזות ובטוחות יותר באמירה שלהן, מאשר מה שהוצג היום על המסלול במסגרת שבוע האופנה. על הגזרות הבנאליות פיצו בחירות בדים מוצלחות ומשחקי בדים מעניינים, אך לצערי בכך מסתכם הדבר לדעתי.

Dorin Frankfurt gindi tel aviv 1 - Shir Wrobel
מתוך הקולקציה של דורין פרנקפורט בשבוע האופנה (צילום: שיר וורובל)

שוגר דדי

"בתצוגה אנחנו צפויים לראות התפתחות של כתב היד המזוהה עם המותג, שנשען מבחינת השראות על עולם הרוק והסטריט פאשן מיום הקמתו" סיפרה לי מאיה גיגי, חצי מצמד המעצבות למותג ‘שוגר דדי’. אין ספק שגיגי ולי נרובאי לנגר חיות ונושמות את עולם הרוקנרול וביחד עם האורבניות התל-אביבית הגסה של פיגומי מתחם גינדי מחוץ לאולם התצוגה, נוצר שילוב מעניין יוצא דופן. נכון, כבר ראינו ב’שוגר דדי’ שימוש בעורות, פרנזים, ניטים ושרשראות, אבל ניתן לראות לא רק את ביסוס כתב היד של המעצבות, אלא גם את ההתפתחות שלהן מעבר לעוד אוסף של פריטי עור שחורים.

Sugar deddy gindi tel aviv 1 - Shir Wrobel
מתוך תצוגת האופנה של שוגר דדי (צילום: שיר וורובל)
Sugar deddy gindi tel aviv 3 - Shir Wrobel
מתוך תצוגת האופנה של שוגר דדי (צילום: שיר וורובל)
Sugar deddy gindi tel aviv 2 - Shir Wrobel
מתוך תצוגת האופנה של שוגר דדי (צילום: שיר וורובל)

תלמידי שנקר – "בואי כלה"

עוד בטרם עלו הכלות של הסטודנטים משנקר אל המסלול, יכולת לנחש שזו הולכת להיות תצוגה מיוחדת במינה – המסלול כוסה כולו בשטחים ובשני צדדיו הועמדו עמודים רומיים לבנים ועל רקע כל זה פצח יניב ד’אור (כן, אח-של) במזמור מהפנט ומרגש. התצוגה "בואי כלה", שהייתה בדיוק באמצע הלו"ז של שבוע האופנה, לא נפלה מתצוגות אחרות שהוצגו במהלך היומיים האחרונים, והציגה 14 שמלות כלה מקסימות שקשה היה לנחש שעיצבו אותן סטונדטים ולא מעצבים מיומנים. במסגרת פרויקט מיוחד בשיתוף עם בית התפוצות השתמשו המעצבים-לעתיד בשורשים וסיפור חיי המשפחה האישית שלהם כהשראה לשמלות הכלה שעיצבו, מה שנתן לכל התצוגה נופך אישי ומרגש.

Shenkar gindi tel aviv 1 - Shir Wrobel
מתוך תצוגת האופנה של שנקר, פרוייקט "בואי כלה" (צילום: שיר וורובל)

יוסף

התצוגה של יוסף הערב הייתה מבין המרשימות של היום השני בשבוע האופנה, ובהתאם גם המלאות ביותר שנראו במהלך כל אירועי שבוע האופנה. כשברקע וידאו ארט של זוג לוחמי סייף ובליווי מוסיקה שנשמעה כאילו נלקחה מפסקול של סרט פעולה נועז, הדוגמניות פשוט חרכו את מסלול התצוגה (וכל מילה נוספת מיותרת!)

Yosef gindi tel aviv 1 - Shir Wrobel
מתוך תצוגת האופנה של יוסף (צילום: שיר וורובל)
Yosef gindi tel aviv 2 - Shir Wrobel
מתוך תצוגת האופנה של יוסף (צילום: שיר וורובל)

 

אלון ליבנה

איך אפשר לומר דברים רעים על קולקציה מהפנטת ומעניינת כמו שהציג אלון ליבנה במסגרת תצוגת האופנה שלו שחתמה את היום השני של שבוע האופנה? הקונספט, הגזרות, הבדים, משחקי השקיפויות, השימוש בחומרים ובאבני הסברובסקי – הכל היה מושלם, בדיוק כמו שליבנה יודע לעשות ומסמן עוד וי בדרך להיות אלכסנדר מקווין הישראלי. ואם כבר מזכירים את המעצב המנוח, היו כמה דגמים שמאוד הזכירו את העשייה שלו ואולי היה עדיף שלא להכניס אותם לליינאפ הסופי של התצוגה כדי למנוע השוואות מהסוג הזה בדיוק…

Alon_Livne_photo._Avi_Valdman 1

 

לסיכום היום הראשון של שבוע האופנה "גינדי תל אביב" 2012 – לחצו כאן.

כתיבת תגובה

Top