You are here
Home > Fashion > פני המותג כפני הפרזנטורית

פני המותג כפני הפרזנטורית

אנחנו חיים בזמנים שבהם השם והפנים של הפרזנטורית חשוב לא פחות (אם לא יותר) מהשם והמוצרים שהיא מפרסמת. אם בעבר שילמתן על תיק שאנל כי הוא היה, ובכן, שאנל, הרי שהיום אתן משלמות גם על היוקרתיות בכך שהתיק שאתן מחזיקות בידכן הוא תיק שמשוייך לפרצופה היפיפיה של זוכת האוסקר ג'ניפר לוראנס.

את המסקנה הנ"ל שעלתה במוחי לאחרונה, החלטתי לבחון באמצעות התייחסות לכמה מהפרזנטוריות של השוק הישראלי, אולי כדי להבין יותר טוב כמה דברים לגביו. בחלק הראשון בסדרה החלטתי להתייחס לשלוש פרזנטוריות חדשות (יחסית) שבמקרה שלושתן לקחו על עצמן לפרסם דווקא רשתות הנעלה ישראליות.

יוליה פלוטקין לרשת נעלי גלי

פלוטקין היא דוגמנית, שחקנית ("חסמבה דור 3", "יומני החופש הגדול") ובעיקר פליטת ריאליטי מעונת "הישרדות VIP" (בה היא גם נבחרה להיות חביבת הקהל).
אם השם שלה לא אומר לכן יותר מידי, כנראה ש: (1) אין לכן טלוויזיה בבית (2) אתן לא בגיל המתאים (3) שאתן נוהגות לפסוח על מדורי הרכילות בעיתונים. בכל מקרה אי אפשר לומר שהפסדתן נדבך חשוב מהתרבות הישראלית.

יהודה אלבז, מנכ"ל קבוצת בריל המפעילה את רשת גלי, הסביר את הסיבות לבחירתה לתפקיד: "פלוטקין משדרת רעננות ועדכניות,  ערכים העולים בקנה אחד עם ערכי הרשת, שמזה עשורים רבים מצליחה להוביל בישראל את שוק הנעליים לכל המשפחה במחירים שווים לכל נפש".
ואכן, פלוטקין היא בהחלט בחורה חמודה שקל להתחבר אליה, סוג של "השכנה ממול": יפה אבל לא יפה מאוד, ישראלית אך לא נולדה בארץ (עלתה לארץ בגיל שנה), צעירה אך בוגרת לגילה, מעניינת רכילותית אבל לא שערורייתית.

האם היא תצליח להביא לעלייה במכירות רשת ההנעלה? האם שיתוף הפעולה בין שני הצדדים יחזיק מעמד מעבר לעונת החורף הנוכחית? ימים יגידו.

יוליה פלוטקין בקטלוג רשת גלי; צילום: תום מרשק
יוליה פלוטקין בקטלוג רשת גלי; צילום: תום מרשק
יוליה פלוטקין בקטלוג רשת גלי; צילום: תום מרשק
יוליה פלוטקין בקטלוג רשת גלי; צילום: תום מרשק

 

עדי הימלבלוי לנעלי טו גו

גם עדי הימלבלוי היא רכש חדש יחסית לרשת ההנעלה הישראלית טו גו, שמאז להיווסדה ועד הימבלבלוי עצמה, בכלל לא השתמשה בפרזנטורית. גם היא, כמו פלוטקין, מתחזקת רשימת תארים ענפה – כמו שחקנית (מ"השמינייה" ועד "מלבי אקספרס") ודוגמנית ("פלפל" ו"בוניטה") אך כיום מעניינת כדמות נשית חזקה ברמה הרכילותית יותר מכל דבר אחר.

"עדי הימלבלוי מזוהה עם ערכי המותג של הרשת המשדר מראה צעיר, מעודכן, רענן, נשי, סקסי, שיקי ואופנתי" אמר עליה מאיר נג'בי, המנכ"ל והבעלים של החברה "הימלבלוי, כרשת נעלי TOGO, נחשבת כאהובה ומוכרת בכל רחבי הארץ ובכל הגילאים, מהווה מודל לחיקוי ונתפסת כבעלת יופי ישראלי, אקזוטי ומיוחד" .

באופן אישי אני מוצאת את שיתוף הפעולה בין הימלבלוי לרשת TOGO כתמוה – לשני הצדדים. מצידה של הדוגמנית/שחקנית מדובר לדעתי בהחלשת המוניטין שהיא מנסה לבנות לעצמה עד היום כשחקנית רצינית ומעניינת. מצידה של הרשת, הופתעתי לשמוע שבחרו במישהי שהיא מעט "פרווה", כלומר כזו שאין מאחוריה אמירה של ממש – לא מהצד של עולם התוכן שהיא מביאה איתה ולא מעולם התקשורת והבאזז.

עדי הימלבלוי לטו-גו; צילומים: עידו לביא ושוקה כהן
עדי הימלבלוי לטו-גו; צילומים: עידו לביא ושוקה כהן

רותם סלע לנעלי סקופ

לאחר שינוי במיתוג של חברת קרייזי-ליין וניכוס של חברת הבת לוצ'י לתוך חנויות הרשת, רותם סלע נותרה מחוסרת עבודה, שכן כיהנה במשך שנים בתור הפרזנטורית המובילה של חברת לוצ'י. סלע לא חתמה אבטלה זמן רב, ותוך חודשים ספורים התוודענו למינוי החדש שלה בתור הפרזנטורית של נעלי סקופ.
סלע נכנסה לנעליה של יאנה יוסף, שזכתה בתפקיד הפרזנטורית כמעט מיד לאחר יציאתה מבית "האח הגדול", אך כנראה לא הצליחה לשמור על מעמדה כמאמי החדשה של המדינה.

רותם סלע היא מבין הדוגמניות היחידות שיצא לי לראות באופן אישי (ואפילו להחליף איתה מספר מילים) ואני בהחלט יכולה להבין מדוע היא נחשבת לאחת הנשים היותר יפות בארץ. מעולם לא ראיתי אותה פחות מאלגנטית ושיקית להפליא, גם כשהיא מצולמת בצילומי פפראצי ברחוב בזמן ההריון ולאחריו וכמובן שלא כשהיא הולכת באירועי שטיח אדום למיניהם.
אני חושבת שרשת נעלי סקופ בהחלט זכו בפרזנטורית למופת, ומקווה שהם ידעו להפיק ממנה את המיטב.

rotem sela for scoop
רותם סלע לסקופ; צילום: שי יחזקאל
rotem sela for scoop
רותם סלע לסקופ; צילום: שי יחזקאל

 

מה אתן אומרות על הבחירות הנ"ל בתור פרזנטוריות בכלל ולמותגים שהן נבחרו לפרסם בפרט?
האם אתן חושבות שיש משמעות לדוגמנית/שחקנית בתפקיד פרזנטורית של מותג כלשהו, או שמדובר בהוצאה מיותרת מצד החברות שהייתה יכולה להיות מושקעת בדרכי שיווק אחרות?
אשמח לשמוע את דעתכן!

 

ועד לפעם הבאה – המשיכו לעקוב אחר הבלוג גם בפייסבוק לעוד המון עדכונים, פרסומים ראשונים, השראות, תמונות ועוד. היכנסו לכאן ולחצו Like!

כתיבת תגובה

Top