You are here
Home > Fashion > שבוע האופנה "גינדי תל-אביב" 2012 – היום הראשון

שבוע האופנה "גינדי תל-אביב" 2012 – היום הראשון

[התפרסם לראשונה בתאריך 18/02/2012]

היום המלא הראשון של שבוע האופנה הגיע לסיומו בשעת לילה מאוחרת, אחרי מגוון רחב של תצוגות ומעצבים שהציגו את קולקציית קיץ 2013 שלהם.

שי שלום

קיץ 2013 הולך להיות "קיץ אופטימי עם צבעוניות עשירה", אם תשאלו את שי שלום. בתצוגה שפתחה את היום השני של שבוע האופנה בחסות "גינדי" צעדו גברים בלבד, בשונה משנה שעברה בה הציג דגמי גברים ונשים גם יחד. הקולקציה אכן הייתה צבעונית בשלל רבדים וגוונים – מכתום-תפוזינה דרך גוונים פסטליים ועד החליפה השחורה/אדומה שחתמה את התצוגה. קיץ ישראלי זה (עדיין) לא, אבל אין ספק שהייתי חוטפת את אחד הדוגמנים לסבב בתי קפה בפריז – שם הם ישתלבו בול!

Shay Shalom gindi tel aviv 1 - Shir Wrobel
צבעי פסטל בתצוגה של שי שלום (צילום: שיר וורובל)
Shay Shalom gindi tel aviv 3 - Shir Wrobel
גוונים כתומים ואדומים בתצוגה של שי שלום (צילום: שיר וורובל)
Shay Shalom gindi tel aviv 2 - Shir Wrobel
חליפות בגווני וורוד בתצוגה של שי שלום (צילום: שיר וורובל)

 

רזיאלה גרשון

זוהי הפעם הראשונה שהמעצבת רזיאלה גרשון משתתפת באירוע גדול כמו שבוע האופנה בתל-אביב, זאת למרות שהשנה חוגגת המעצבת 30 שנות עשייה. "לאחר שבועות ארוכים של הכנות לתצוגה התחושה מאוד מרגשת ומשמחת שהנה אוטוטו זה מגיע" סיפרה גרשון בטרם התצוגה. "הציפייה היא שהקהל יאהב את הדגמים ושהאירוע כולו יהיה מוצלח וימשיך גם בשנים הבאות".
נקודת המוצא של הקולקציה לקיץ 2013 של רזיאלה היא משחק השחמט, שהיווה את בסיס ההשראה המושלם לבגדים בקווים גיאומטריים וצלליות מעניינות. אישית התרשמתי גם מאוד מהאופן בו עלו הדוגמניות על המסלול – בהתחלה עלו בגדים מונוכרומטיים בשחור ולבן, לאחר מכן נכנסו בהדרגתיות בגדים בצבעוניות של אדום, כתום, סגול וצהוב, ולבסוף שוב הייתה חזרה אל בגדים השחורים והדרמטיים שסגרו את התצוגה.

Raziela gindi tel aviv 1 - Shir Wrobel
משבצות שחמט בתצוגה של רזיאלה (צילום: שיר וורובל)
Raziela gindi tel aviv 2 - Shir Wrobel
משחקי שקיפויות בתצוגה של רזיאלה (צילום: שיר וורובל)

 

ששון קדם

"שם התצוגה הוא – ‘מסע’, ומתוך המילה והקונוטציה נכנסתי לחבורת בדים ובניתי את הקולקציה" מספר לי ששון קדם, לפני התצוגה. "מדובר בקולקציה שלמה שתתן דגש על איך הגוף עובר מסע בתוך בגד. איך החיים נכנסים כמסע לתוך הגוף. בעקבות זה הגזרות, הבדים, הם ממקום שאנחנו מרגישים נוח, מרגישים שאפשר לשאת את הדברים, את המזוודות חיינו".
התצוגה שהצליח להרים קדם הייתה מרגשת עד לכדי צמרמורת באמצעות העמדת הדוגמניות, שקופיות הרקע וכמובן פריטי הלבוש שדיברו לחלוטין בכתב היד של המעצב. "יצירת הקוקלציה הייתה היה מסע פנימי – פיזי ונפשי – מבחינתי" מסכם קדם ובהסתכלות על הבגדים שעיצב בהחלט אפשר להבין על מה הוא מדבר…

Kedem Sasson gindi tel aviv 1 - Shir Wrobel
מתוך התצוגה של ששון קדם (צילום: שיר וורובל)
Kedem Sasson gindi tel aviv 3 - Shir Wrobel
מתוך התצוגה של ששון קדם (צילום: שיר וורובל)
Kedem Sasson gindi tel aviv 2 - Shir Wrobel
מתוך התצוגה של ששון קדם (צילום: שיר וורובל)

 

טובל’ה ונעמה חסון

כששאלתי את טובל’ה לפני תצוגת האופנה שלה מה אנחנו צפויים לראות בקולקציה שלה לקיץ הקרוב היא ענתה: "אופנת הספורט ברחוב פוגשת את עולם הגלאם". ואכן, התצוגה גרמה לי לאסוציאציות על ימי בית הספר היסודי ביחד עם טרנינגים מעוצבים, חצאיות עם גרביים עד הברך ושמלות מתנפנפות ומנצנצות למסיבות כיתה. לפעמים היה בזה חן, לפעמים זה היה קצת שטאנץ, אבל בטוח שהיה בזה הרבה פאן, בדיוק כמו טובל’ה בעצמה.

Tovale gindi tel aviv 2 - Shir Wrobel
מתוך תצוגת האופנה של טובל’ה ונעמה חסין (צילום: שיר וורובל)
Tovale gindi tel aviv 1 - Shir Wrobel
מתוך תצוגת האופנה של טובל’ה ונעמה חסין (צילום: שיר וורובל)

 

אוברזון קארן וגדעון

רקדנית רוקדת מתחת לזרם של חול במשך מספר דקות; עשרות דוגמניות עם גבות מוזהבות צועדות על המסלול בשמלות בצבעי אדמה ומים; רקדנים רוקדים לאורך המסלול; שמלת צדפים מרשרשת; כל אלו היו בתצוגה מבית ה"אוברזונים", תצוגה אחת שנדמה היה לי שעברתי את כולה חסרת נשימה.
בתצוגה הזו נרשמה גם נקודת ציון מיוחדת לפועלו של גדעון אוברזון שהבטיח וקיים שלא יכניס לקולקציה אפילו לא שמלה שחורה אחת, בפעם הראשונה מזה 50 שנות עיצוב. מזל טוב!

Oberson gindi tel aviv 1 - Shir Wrobel
מתוך התצוגה של גדעון וקארן אוברזון (צילום: שיר וורובל)
Oberson gindi tel aviv 2 - Shir Wrobel
מתוך התצוגה של גדעון וקארן אוברזון (צילום: שיר וורובל)

 

 

כתיבת תגובה

Top