You are here
Home > Fashion > שבוע האופנה (במתחם התחנה) בת"א 2012

שבוע האופנה (במתחם התחנה) בת"א 2012

[התפרסם לראשונה בתאריך 12/11/2012]

יומיים וחצי ארוכים של תצוגות אופנה, ריצות על עקבים ומינגלינג הגיעו לסיומם אמש, עם סגירתו של שבוע האופנה הישראלי הראשון לשנה זו בתל-אביב. עייפים אך מרוצים (יש לקוות) חזרו מעצבים כמו תמר פרימרק, אניה פליט, יאיר ג'רמון, גלית לוי, מיכל נגרין ואחרים, איש איש לביתם, אחרי שסיימו בהצלחה את הפרוייקט עליו עמלו וטרחו בתקופה אחרונה.

מתוך 14 תצוגות האופנה נכחתי באופן אישי ב6 תצוגות, בעיקר משיקולי לוחות זמנים. התשישות שהפילה אותי מהרגליים בסוף ארבע תצוגות רצופות גרמה לי לתהות כיצד אותו סט דוגמניות שפקדו את המסלול שוב ושוב לאורך כל היום התמודדו עם כזו מעמסה. כמובן שגם כשלא הייתי במתחם התחנה, דאגתי להתעדכן כל הזמן בסרטונים ותמונות מהתצוגות, כך שכמעט הספקתי לשכוח שיש עוד חיים מחוץ לתל-אביב.

לא ארחיב על הפרטים הטכניים שבארגון האירוע, ובעיקר התצוגה של בית האופנה מוסקינו, כיוון שאני רואה בכך טעם לפגם – שבוע האופנה הישראלי מטרתו לקדם את המעצבים והאופנה הישראלית ועליהם אני רוצה לשים דגש. להלן כמה מהמעצבים הבולטים (בעיניי, כמובן) שהציגו בשבוע האופנה הזה את קולקציות הקיץ שלהם:

 

תמר פרימרק‏

מעצבת האופנה עטורת הפרסים והתשבוחות תמר פרימק נבחרה להיות המעצבת הישראלית הראשונה שמציגה את דגמיה על המסלול במתחם התחנה. הקולקציה הייתה אפופה באווירת בוהו שיק, כשמקורות ההשראה שליוו את פרימק בעת יצירת הפריטים היו מסורות הלבוש של אזור המזרח התיכון בשילוב עם הלך הרוח האומנותי העכשווי בעולם.

 Tamar Primak for TLVFW 2012
קרן מור לובשת תמר פרימק בתצוגת האופנה של המעצבת בת"א; צילום: יח"צ

ליאורה טרגן

טרגן היא אחת מהמעצבות שהכריזו על השתתפותן בשבוע האופנה ממש ברגע האחרון, מה שמסביר את העובדה שעל התצוגה התהלכו דגמים שכבר ראינו קודם (ויותר מפעם אחת). עם זאת, הקולקציה הצבעונית ומלאת הנוצות בהחלט גרמה לי לרצות לראות מה תעשה המעצבת בקולקציה הבאה שלה.

Liora Taragan
מתוך תצוגת האופנה של ליאורה טרגן בשבוע האופנה בת"א; צילום: לם-וליץ סטודיו

 

פראו בלאו

צמד המעצבים פיליפ והלנה בלאו הגישו לנו במסגרת תצוגת האופנה שלהם חוויה שכולה אשליות אופטיות עם ציורים גרפיים מיוחדים ושילובי צבעים מעניינים, המאוזנים ע"י גזרות פשוטות אך מחמיאות. בלטו במיוחד שמלת מקסי המכוסה כולה בציורים דמוי קשקשים/גלי ים ושמלות מעוטרות בקישוטי תחרה מצויירים.

Frau Blau
מתוך תצוגת האופנה של פראו בלאו בשבוע האופנה; צילום: לם-וליץ סטודיו

מיכל נגרין

שמה של מיכל נגרין כמעצבת תכשיטים הולך לפניה, אך השבוע הוכיחה כי היא עשתה צעד משמעותי בתחום עיצוב האופנה. הגזרות הרחבות והנשפכות התחלפו בגזרות צמודות ומחמיאות, בדי הקטיפה הוחלפו בבדי משי ודנים, השימוש בחרוזים ואבנים הופחת משמעותית ולכל הסיפור הזה נכנסו גם הדפסים רומנטיים על בדים. חגיגה לעיניים!

Michal Negrin
מתוך תצוגת האופנה של מיכל נגרין: צילום: נמרוד סונדרס לוואלה!

 

עידו רקנטי

עם פלטת צבעים מגוונת אך מדוייקת, גזרות מחמיאות וחיתוכים מוצלחים, עידו רקנטי יצר קולקציה אחידה ומעניינת. שיתוף הפעולה עם מעצבת התכשיטים שלי דהרי היה תוספת מוצלחת להשלמת הטוטאל לוק של האאוטפיטים מהקולקציה.

Ido Recanati
מתוך התצוגה של עידו רקנטי בשבוע האופנה בת"א; צילום: שיר וורובל

אילנה אפרתי

הדוגמניות בתצוגת האופנה של אילנה אפרתי צעדו, רטובות שיער ומאובזרות בכפכפי בירקנשטוק, לא לפני שסיפרו לנוכחים בקהל את שמן ועיר מולדתן, והציגו את אחת מהקולקציות הכי מגובשות ואחידות מכל תצוגות שבוע האופנה.

Ilana Efrati
מתוך התצוגה של אילנה אפרתי בשבוע האופנה בת"א; צילום: שיר וורובל

ירון מינקובסקי

יהיו כאלו שיתווכחו על הטעם האישי, הסגנון וכתב היד של המעצב ירון מינקובסקי, אך ללא ספק אפשר לקבוע שמינקובסקי סיפק בתצוגה שלו את השואו שכולם ציפו לו בשבוע האופנה עם שמלות קוטור עם דיטיילים מושקעים וכובעים משוגעים.

Yaron Minkowski
מתוך תצוגת האופנה של ירון מינקובסקי בשבוע האופנה בת"א; צילום: שיר וורובל

כתיבת תגובה

Top