You are here
Home > Fashion > ביי ביי 2012! (או: פוסט סיכום שנה)

ביי ביי 2012! (או: פוסט סיכום שנה)

[התפרסם לראשונה בתאריך 01/01/2013]

484622_4071409298085_1326450369_n
ערב ראש השנה (העברי) – אחותי ואני מדגמנות אחוות אחיות בלבן

רק שעתיים לתוך שנת 2013 הצלחתי להביא את עצמי לסכם באופן סופי את שנת 2012 שהסתיימה לה. זו הייתה שנה מלאה באירועים משמחים, מרגשים, עצובים, כואבים, מותחים, מעצבנים וכמובן שיקיים. הנה כמה מהדברים שעלו לי לראש כשחשבתי על השנה החולפת…

כיסאות מוזיקליים של מעצבים בבתי האופנה הגדולים בעולם

משחק החלפת התפקידים במשרות העיצוב הבכירות בבתי האופנה הגדולים היה לדעתי אחד מהדברים הכי גדולים וקריטיים שקרו במהלך השנה החולפת. אם אתן לא ממש סגורות על כל מה שהתרחש – קחו אוויר והתחילו לקרוא:

בפברואר הודיע ראף סימונס כי הוא עוזב את משרתו כמנהל הקריאטיבי בבית האופנה ג`יל סאנדר. פרישתו של סאנדר הביאה לתחילתה של השמועה (שלאחר מכן גם אכן אוששה) כי ג`יל סאנדר בעצמה תחזור למלא את מקומו.
ממש כמה ימים אחרי הודעתו של סימונס, הודיע סטפנו פילטי כי הוא עוזב את בית האופנה איב סאן-לורן.
שבועות לאחר מכן, הודיעו בבית האופנה כי המעצב הדי סלימאן יחליף את מקומו.
באפריל סופסוף אויש תפקיד המנהל הקריאטיבי של דיור, זאת לאחר שג`ון גליאנו התבקש לעזוב את תפקידו וחודשים רבים הייתה אי וודאות בנושא ממלא מקומו. מי שהסכים להיכנס לנעליים הגדולות היה לא אחר מראף סימונס, שכנראה לא נהנה בחודשיים שבהם היה מובטל.
בדיוק שחשבנו שכל הבלאגן הזה נגמר, הודיע ניקולאס גסקייה כי הוא עוזב את בית האופנה בלנסיאגה, לאחר עשור של עשייה שם.
לבסוף, כדי שלא להשאיר אף פינה פתוחה, הודיעו בבלנסיאגה כי מעצב האופנה אלכסנדר וואנג ימלא את תפקיד המנהל הקריאטיבי אותו עזב גסקייה.

הערת המחברת לקראת שנת 2013: בהצלחה לכולם בתפקידים החדשים שלהם, מחכה בקוצר רוח לצפות מה הם מכינים לנו לקראת שבועות האופנה בפברואר הקרוב.

Yves Saint Laurent  Designer Hedi Slimane Portrait Session
[מימין לשמאל: אלכסנדר וואנג, ראף סימונס, סטפנו פילטי, ניקולאס גסקייה, הדי סלימאן (תמונות: גטי)]

אולימפיאדה

כמו בכל שנה שבה מתקיימת אולימפיאדה, גם השנה הקדשנו יותר זמן בהתעסקות באולימפאדה, בספורטאים ובלבושיהם, יותר מאשר שעשינו ספורט בעצמנו.

הערת המחברת לשנת 2013: לאור המבוכות הרבות (גם בתחום העשייה עצמה וגם בתחום הלבוש), ממליצה להתחיל לעבוד כבר מהשנה הזו לקראת האולימפיאדה של 2017 (בעיקר בקטע הספורטיבי, אבל גם מבחינת הבגדים יש על מה לעבוד…)

 תביעות משפטיות

גם השנה ספגנו גם לא מעט חדשות צהובות במסגרת התביעות המשפטיות בין כמה מהאנשים היותר מעניינים בתעשיית האופנה. כך למשל קיבלנו גושפנקא סופית לכך שהסוליה האדומה היא כבר לא סממן מזהה וייחודי לנעלי לובוטין, זאת בזכות התביעה והמשפט שבא לאחריה בין איב סאן לורן ללובוטין עצמו, וראינו איך גירושים יכולים להיות ממש מכוערים באמצעות הצצה לחייהם של טורי בורץ` והגרוש שלה שהחליט להקים בית אופנה מקביל לשלה ובעל שם דומה.

הערת המחברת לקראת 2013: מקווה שבשנה הזו נצליח להיות חברים טובים יותר ולפתור את כל הבעיות שלנו מחוץ לבית המשפט.

 אינסטגרם

אמנם האפליקציה האובר-ממכרת הזו קיימת כבר שנים, אבל רק השנה היא התחילה לקבל את ההתייחסות הראויה לה, בעיקר בקרב חובבי וחובבות האופנה.

הערת המחברת לשנת 2013: אתם כבר עוקבים אחרי באינסטוש?! (pointoffashion@)

 טקסטורות על הציפורניים

השנה קיבלנו התייחסות מיוחדת לתחום טיפוח הציפורניים עם טרנדים רבים כמו לק קוויאר ולק קטיפה. את הקרדיט על הגימיק אפשר לזקוף לחברת הלקים הבריטית Ciate, שהצליחה להביא את הקונספט להמונים בבית, זאת למרות שהיה אפשר לראות דברים בסגנון כבר שנים.

הערת המחברת לקראת 2013: מבקשת שהטרנד הבא יתאים גם לאלו שכוססות את ציפורניהן מאז גיל צעיר.

Velvet-Manicure-Berry-Poncho-pack-shot
[לק קטיפה מבית סיאטה; (תמונה: יח"צ)]

 ספרים

זו הייתה שנה פוריה גם מבחינה ספרותית, שכן שני ספרים מאוד מעניינים ראו אור במהלך השנה הזו ונכנסו היישר לרשימת הקריאה של כל מי שטוענת שהיא פאשיוניסטה: "גרייס" של גרייס קודינגטון ו-"קייט" של קייט מוס.

הערת המחברת (לעצמה) לקראת שנת 2013: ספרים הם הוצאה כספית לגיטימית ומוצלחת יותר מכל חולצה שתקני בסייל בזארה (אלא אם יש עליה הדפס חתולים).

 חתולים

השנה זו הייתה השנת החתול (ולא במובן לוח השנה הסיני), שכן ניתן היה לראות ריבוי של הפקות אופנה, הדפסים, סיפורים וכיוצא בזה בהם משולבים חתולים. הסיבה ככל הנראה לפרץ ההתלהבות המחודש לחיית המחמד השעירה, היא כנראה החתולה שופה – החתולה אותה אימץ מעצב האופנה קארל לגרפלד במהלך השנה.

הערת המחברת לקראת שנת 2013: מיאו!

 סדרות טלוויזיה

שנת 2012 היא השנה שהביאה לנו את סדרת המופת "בנות" וגם לקחה מאיתנו את "אחת שיודעת". מצד אחד, סדרה שמדברת הכי בגובה העיניים (ולא משנה כמה המצב רע, מכוער ומלולכך) ומהצד השני הסדרה שנתנה לנו הצצה לחיים של העשירון העליון של האפר איסט סייד של ניו-יורק.

הערת המחברת לקראת 2013: הו "אחת שיודעת", את בהחלט תחסרי. XOXO

GGG
דור הולך ודור בא: "אחת שיודעת" לעומת "בנות"; תמונות: יח"צ

 תינוקות

גם כמה תינוקות בעלי DNA משובח הגיחו לאוויר העולם השנה וסיפקו כמה רגעי רכילות מעניינים, כשהדוגמניות ג`יזל, לילי אלדריג`, אדריאנה לימה ואלסנדה אמברוסיו הסתובבו הריוניות וקורנות ברחבי העולם ולאחר מכן כרעו ללדת. עוד שני תינוקות שראוי להזכיר: הבן של מעצב האופנה טום פורד ובן זוגו ריצ`ארד באקלי שנולד בספטמבר והעובר שנמצא בבטן של הדוכסית ואייקון האופנה קייט מידלטון.

הערת המחברת לשנת 2013: הקוראת קים קרדשיאן מתבקשת לא לצאת מהבית עד הלילה כדי למנוע את ההייפ הצפוי בנוגע לפרי בטנה שלה, תודה.

 

שני שבועות אופנה בתל-אביב

יש דברים שיכולים לקרות רק בארץ – מחלוקת בלתי ניתנת לפשרה בין שני מפיקים שמובילה לשני שבועות אופנה במרווח של 4 שבועות ביניהם – זה אחד מאותם הדברים האלה. למי שלא התעדכנה על הרשמים שלי משבוע האופנה יכולה לעשות את זה עכשיו: הראיונות עם המעצבים לפני התצוגות, רשמים מהיום הראשון, רשמים מהיום השני ו-רשמים מהיום השלישי.

הערת המחברת לקראת שנת 2013: מה שלא יהיה – מקווה שהשנה יהיה לפחות שבוע אופנה אחד בארץ, כי מאלו של השנה לגמרי נשארתי עם טעם של עוד!

 

ומה אתן זוכרות משנת 2012?

כתיבת תגובה

Top