You are here
Home > Fashion > ההכנות שלפני: שבוע האופנה (במתחם התחנה) בת"א 2012

ההכנות שלפני: שבוע האופנה (במתחם התחנה) בת"א 2012

[התפרסם לראשונה בתאריך 08/11/2012]

בעוד שלושה ימים (יום ראשון, 11/11) יעומעמו האורות בהיכל שהוקם במיוחד במתחם התחנה בתל-אביב, המוסיקה תגבר על קולותיהם הנרגשים של האורחים, הדוגמניות יצעדו והמעצבים יעצרו את נשימתם לחצי שעה שתראה להם כמו שניות. או במילים אחרות: שבוע האופנה הישראלי 2012 (הטייק הראשון) כבר כמעט ממש כאן.

בתוכנית: 14 תצוגות אופנה שיפרשו לאורך יומיים וחצי (לו"ז מלא בסוף הכתבה) במתחם התחנה.
אם אני נכנסתי לפאניקה רק מלחשוב על הלו"ז הצפוף שלי בשבוע הבא ועל העובדה שממש אין לי מה ללבוש (!), אז זה רק הגיוני שלא הצלחתי להבין איך מתמודדים המעצבים עם ההכנות לקראת היום הגדול שלהם, שבוודאי נמשך הרבה יותר מיומיים-שלושה.

החלטתי להפריע (במסגרת ההתמחות שלי בתור "נודניקית בלתי נלאית") לכמה מהמעצבים ברגעים הכי היסטריים שלהם של סגירת פינות אחרונות בקולקציה, ימים בודדים לפני שהן עולות על המסלול לנגד עיניהם הבוחנות של מאות צופים, ביניהם עיתונאים חשובים מכל רחבי העולם.

פיליפ בלאו, ההיסטריה בעיצומה?
"ממש לא, האמת. סיימנו לעבוד על הקולקציה כבר בחודש יולי ומאז הספקנו להציג אותה בתערוכות בניו יורק, לונדון ומוסקבה. אנחנו מתרגשים מאוד להיות חלק משבוע האופנה הישראלי מכיוון שזו הפעם הראשונה שאנחנו משתתפים בפרוייקט כזה, בשבוע אופנה בינלאומי, אבל בטוחים וסגורים כבר לגבי הקולקציה עצמה".

תגלה לנו מה צפוי לנו?
"מדובר בקולקציית אביב-קיץ 2013 שנבחרה להיות אחת מ10 הקולקציות הטובות ביותר שהוצגו בלונדון, ע"י ארגון הWGSN (מהגופים הכי משפיעים בתחום האופנה בבריטניה שאחראי גם על תחזיות הטרנדים באופנה – ש.ו.). הקולקציה החדשה ממשיכה באופן מאוד ברור את הקו שלו ב’פראו בלאו’ ואני לא רוצה לחשוף יותר מזה בגלל שאנחנו מתכננים שואו גדול ומושקע".

Frau Blau for TLVFW 2012
מתוך קטלוג קולקציית סתיו-חורף 2012/13 של פראו בלאו (צילום: ג’ני ברסט)

בניגוד מוחלט לנינוחות של בלאו, ניסיונות ליצור קשר עם מעצבים אחרים המציגים במסגרת שבוע האופנה – ובעיקר הצעירים שבהם – עלו בתוהו. האמת? לא ממש מפתיע שכן זוהי רק השנה השנייה למסורת של שבוע האופנה בת"א ובעבור רבים מהמעצבים מדובר בתצוגת אופנה גדולה ראשונה מאז שתצוגת הבוגרים שעשו עם סיום התואר שלהם.

בניגוד אליהם, מעצבי אופנה ותיקים ומנוסים יותר – כמו עידו רקנטי (שהשתתף בשבוע האופנה התל-אביבי בשנה שעברה) וירון מינקובסקי – כבר יודעים מה המשמעות של להעמיד תצוגת קולקציה בזמן קצר.

עידו, איך זה מרגיש להיחשב ותיק במסורת של שבוע התל-אביבי?
"זה נורא משמח לקחת חלק בפרוייקט הזה שוב. אני מרגיש שהפעם אני מגיע ממוקצע יותר, שההתמודדות בשנה שעברה הביאה לי את הניסיון הנדרש לעשות את זה אפילו יותר טוב השנה. אמנם זה אומר שרף ההתרגשות נמוך יותר, אבל ההנאה הרבה יותר גדולה".

מה אנחנו הולכים לראות ממך השנה?
"זו הולכת להיות קולקציית קז’ואל לאביב/קיץ 2013, כשהקולקציה כולה מתבססת על שילובים בין בדי ג’ינס לבדי משי ויש בה משהו שנראה עתידני, אפילו פיוטוריסטי-פיראטי. מדובר באותו כתב היד שלי, שמלווה אותי כבר שנים – אותו כבר יד שמלווה אותי כבר בשנים האחרונות – קווים גיאומטריים, חיתוכים אלכסוניים, שילובי בדים ומשחקי פרופורציות. השנה אני גם שמח לשתף פעולה עם שלי דהרי שעצבה לטובת התצוגה והקולקציה תכשיטים שמדברים באותה שפה כמו קולקציית הבגדים שעיצבתי. השילוב בין העבודות של שנינו יוצר טוטאל לוק מושלם, לנשים שרוצות להיראות מגניבות ואדג’יות אבל לא מגוכחות"

Ido Recanati
מתוך תצוגת האופנה של עידו רקנטי, במסגרת שבוע האופנה בת"א 2011 (צילום: אבי ולדמן)

 

ירון מינקובסקי, אתה מבין המעצבים שכבר יודעים ומכירים מה המשמעות של לקחת חלק בתצוגת אופנה. מתרגלים לזה מתישהו או שעדיין אתה לחוץ?
"בדיוק תפסת אותי אחרי מדידות של כמה מהדוגמניות שהגיעו מחו"ל בשביל לדגמן על המסלול. כמובן שהכל מאוד לחוץ כי הדברים נעשים בזמן מאוד קצר. מצד שני, אם אני לא חי בלחץ אז אני מרגיש שמשהו לא טוב".

מה אתה יכול לספר לנו על הקולקציה שלך?
"הקולקציה שנוגעת לעונת אביב-קיץ 2013, נוצרה בהשראת שנות ה90 והמראה הטבעי – המון טקסטורות של דברים מהטבע כמו מאובנים, דברים שהתבלו באופן טבעי ודברים שהושחטו בכוונה. זו הולכת להיות קולקציה מאוד זוהרת שכולה מדברת בפלטת צבעים אחת המורכבת מחמישה צבעים – אוף וויט, בז’, שחור, אדום ולבן"

דווקא במקום שבו אתה הכי יכול להשתולל, בחרת בפלטת צבעים מצומצמת. למה זה?
"תצוגת האופנה בשבוע הבא היא רק קדימון לתצוגת האופנה שאני אערוך לקראת העונה במרץ ובה יוצגו כל הדגמים והצבעוניות תהיה מעט שונה ומגוונת יותר"

Yaron Minskoeski
מתוך קטלוג קולקציית אביב/קיץ 2011 של ירון מינקובסקי (צילום: דביר כחלון)

 

לבסוף החלטתי לשוחח עם מי שרציתי בעיקר לשאול לשלומה ואיך מתקדמות האחרונות לקראת התצוגה שלה שהולכת להיות מיוחדת ביותר – מיכל נגרין. נגרין שבאה מעולם עיצוב התכשיטים והצורפות, החלה בשנים האחרונות לעבוד על הכנסת קולקציות ביגוד חדשות שימשיכו את קו התכשיטים שלה. כך למשל כבר ניתן למצוא בחנויות הרשת מלות מחוייטות בעלות הדפסים דיגיטליים מיוחדים של תחרות ישנות ופנינים.

מיכל, איך הולך?
"אני מאוד מתרגשת,  זו עשייה שאני מאוד אוהבת אותה. מדהים איזה תוצרים יוצאים בזמן כל-כך קצר! אפילו שכבר הצגנו בעבר בשבועות אופנה – פעמיים ברוסיה ופעם אחת בקרואטיה, ההתרגשות במסדרונות המפעל מאוד מוחשית"

מה את יכולה לחשוף בפנינו בנוגע לקוקלציה? מהן ההשראות שלך לעיצובה?

"בקולקציה הזו שמתי בעיקר דגש על האוספים של תכשיטי חרוזים וגובלנים, כשמהצד של ההלבשה נתנו במה מאוד גדולה לעבודת הגרפיקות של תחרות ישנות, פנינים וחרוזים, שתואמים את הרוח העיצובית. כמו כן יש בקוקלקציה שמלות בסגנון אודרי הפבורן – שחורות ואלגנטיות – שנותנות את הרקע הדרמטי המתאים לתכשיט או כאלה שהן כבר מגיעות בצירוף עיטורים מתוכשיטים מראש. אבל היה לנו חשוב להעביר את הסיפור, את העולם של מיכל נגרין, כשבעצם גם התכשיטים וגם הבגדים יזכו להתייחסות דומה באור הזרקורים"

Michal Negrin
מתוך קולקציית החורף 2012-2013 של מיכל נגרין (צילום מסך מהאתר של המותג)

כתיבת תגובה

Top